به گزارش همشهری آنلاین از آرنا ایوی، این مرسدس که فعلا با نام EQG معرفی شده، وسیله نقلیهای است که نوید یک تعریف مجدد از خودروهای برقی لوکس را میدهد که در عین حال وضعیت نمادین نسل کلاس G خود را حفظ خواهد کرد.
مرسدس با همه نوآوریها تلاش می کند تبار و دودمان اصلی خود را در طول زمان حفظ کند و در عین حال محصول نهایی را فراتر از انتظارات عرضه کند.
بیشتر بخوانید:
همچنین این شرکت در پلتفرم X(توئیتر سابق) با یادآوری این موضوع که که G-Wagon تمامبرقی به زودی عرضه میشود، تصاویر بیشتری را از کلاس G برقی فاش کرد.
در این توییت آمده است که کلاس G برقی بهترینهای دنیا را از نظر پیچیدگی و فناوری الکتریکی پیشرفته ترکیب میکند، اما هنوز یک G واقعی است.
EQG تلاش بلندپروازانه مرسدس برای برقی کردن یکی از نمادینترین مدلهای خود، یعنی کلاس G است. کلاس G که به خاطر جذابیت لوکس و قدرت آفرودش معروف است، نمادی از برتری در دنیای خودرو بوده است. EQG قرار است این میراث را ادامه دهد، اما با یک چرخش قابل توجه؛ الکتریکی شدن.
بیشتر بخوانید:
در نگاه اول، EQG نمای کلاسیک کلاس G را حفظ کرده است، حرکتی استراتژیک از سوی مرسدس برای حفظ طراحی نمادین خودرو. با این حال، با بررسی دقیق تر، تغییرات ظریف قابل مشاهده است.
این وسیله نقلیه دارای یک «حامل لاستیک زاپاس» مربعی شکل است که در واقع به عنوان یک جعبه قابل قفل کردن عمل می کند و نشانههای طراحی مفهومی EQG را بازتاب میدهد. علاوه بر این، EQG دارای عناصر طراحی آیرودینامیکی مانند چرخهای اختصاصیشده و تغییرات جزئی در فلرهای گلگیر عقب خواهد بود.
انتظار می رود که فضای داخلی EQG هم دستخوش تغییرات قابل توجهی شود و پیشبینی میشود که فرمان جدید، کنسول مرکزی بازطراحی شده و تابلو برق بهروز شده باشد.
EQG همچنین دکمهای به نام G-Turn دارد که خودرو را قادر میسازد تا مانورهای چشمگیر «تانک ریترن» را انجام دهد.
تانک ریترن، مانور معروفی است که خودرو می تواند ۳۶۰ درجه در محور خود بچرخد. این حرکت زمانی قابل اجراست که لاستیکهای یک طرف ماشین در جهت مخالف لاستیکهای طرف دیگر بچرخند.
بیشتر بخوانید:
EQG ۲۰۲۵ قرار است دارای یک پیشرانه چهار موتوره باشد که نویدبخش قدرت کشش و کنترل قابل توجهی است. انتظار میرود این سیستم، هم دندههای با برد بالا و هم با برد پایین را ارائه دهد، ۳ دیفرانسیل قفل شونده را شبیهسازی کند و اجازه دهد تا توان خروجی در صورت نیاز به تک چرخها هدایت شود.
از نظر فناوری باتری، انتظار میرود مرسدس یک باتری با برد زیاد را معرفی کند که به طور بالقوه چگالی انرژی را ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش میدهد. این پیشرفت باعث افزایش قابل توجهی در برد خودرو میشود.
در حالی که مرسدس هنوز قیمت رسمی EQG را اعلام نکرده است، به راحتی می توان انتظار داشت که در رده بالای بازار خودروهای برقی قرار گیرد. کلاس G فعلی با قیمت قابل توجهی شروع میشود و با فناوری و ویژگیهای اضافه شده به EQG ، قیمت بالاتر آن تعجب آور نخواهد بود.
یکی از ویژگیهای کلیدی EQG پتانسیل آن برای رسیدگی به ناکارآمدی سوخت نسخههای قبلی است. کلاس G سنتی، در حالی که نمادی از تجمل است، به دلیل مصرف سوخت افتضاحش بدنام شده است. EQG نشان دهنده یک تغییر قابل توجه به سمت آگاهی زیست محیطی است و جایگزینی سبزتر را بدون به خطر انداختن عملکرد و وضعیت ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید:
EQG بخشی از استراتژی بزرگتر مرسدس برای پذیرش تحرک الکتریکی است. این خودروساز نام تجاری EQ را برای نشان دادن خط تولید خودروهای الکتریکی خود به کار برده و EQG نشان دهنده این تعهد است. با این حال، طبق گزارشها، مرسدس در حال بررسی دور شدن از نام تجاری EQ است که به طور بالقوه نشاندهنده یکپارچگی عمیقتر فناوری الکتریکی در تمام مدلهایش است.
مرسدس کلاس جی ۲۰۲۵ تمامالکتریکی بسیار بیشتر از یک مدل جدید است. EQG با ترکیبی از طراحی نمادین، فناوری پیشرفته و توجه به مسئولیت زیستمحیطی، بدون شک یک بازیگر مهم در بازار خودروهای لوکس تمامبرقی خواهد بود. منتظر باشید تا افراد ثروتمند و مشهور به صف شوند و اولین دستگاهها را در خیابانها به نمایش بگذارند.
ویدئوی زیر را مشاهده فرمایید:
نظر شما